Sentar e mirar de xeito case cinematográfico: «Terraza», de Fran Alonso. Crítica de Diana Pastoriza
O blog Palabras de man ao corazón, de Diana Pastoriza, publicou unha recensión sobre o libro de poemas Terraza, de Fran Alonso.
Words in Books: «Terraza»
Vaise achegando o remate do verán. E que, ho? Non é motivo de tristura, pois achégase o bendito outono e a súa cálida decrepitude.Case todos nós, aforrichas das últimas raiolas de sol, apuraremos o café nas terrazas con vistas ou sen elas xa correndo na roda da rutina. E saben que? Non hai mellor momento cá este, si este mesmiño, para ler o poemario Terraza (2017) do escritor Fran Alonso.
É un libro para nós, para unha nación de curiosos, para seareiros do señor Hitchcock e de Rear Window. O concepto de sentar e mirar. Non para relaxarse, senón para, de xeito case cinematográfico, indagar nas vidas dunha comunidade enteira. Fascinante. Temos a poderosa impresión de somerxernos na atmosfera da cidade: ruidosa, apurada, intoxicante, imparable. Metémonos tamén nas vidas privadas dos/das que nos rodean, un zoo de rinocerontes, serpes, iguanas, pelicanos, avestruces e caimáns onde procuramos a voz da cordura.Ficamos traspostos polo voyeurismo e no ameno exercicio de disección antropolóxica e sociolóxica onde se suceden unha serie de tipos (as adolescentes, os parados, o camareiro, as mulleres de mediana idade, a xitana, o que fala só) e temas (as redes sociais, o paro, a crise, o paso do tempo e o ritmo acelerado de vida, e mesmo a morte). Verso tras verso, ao tempo que nos arrefría o café, sentimos como nos imos acompasando ás constantes vitais da cidade, inspirando o romanticismo das cores do mar e do ceo, expirando o fume dos cigarros e a feluxe das emisións das motos, latexando coa chegada regular dos autobuses e capelexando ao ritmo da música das teclas do móbil.Aí fica a recompensa da lectura: esa visión multi-canle, panorámica aberta dunha bisbarra sesgada polo ollo que grava, que escribe, obsesionado co paso do tempo e que busca casar cos seus estadios e posibilidades sen renunciar ao nomadismo.“…Dentro dun mes, as vocesperderán ese fulgorque as fai parecer novas;soarán afónicas, afectadas,humedecidaspolas primeiras chuviasde arrozque a vidadeita sobre os díasdetrás de cada reincorporaciónestival.Ese sabor lánguidoe cíclico da vida” (p.12)“…Van e veñen,volven,as motos;pérdense montadas por traseirosque se amarran aos seus lomboscoa seguridade de sentir o universobaixo as nádegas,con esa arrogancia impresada velocidade” (p.17)“…Hoxe o ceo está ateigado de fragmentosde papel hixiénico e alguénmanchou de gris o anaco mínimode mar que permiten ver os edificios” (p.24)“…Pero intúo que o verán taméncamiña en cadeira de rodas e queno empurra é o outono, entenrecido,solidario e condescendentecoa estación que engrosará as listasdo paro temporal” (p.27)“…a escrita non deixa de serun exercicio exóticonunha sociedade que mudade pel e está en carne viva.Por iso o poemaque escribome delatatan perigosamente” (p.31)“…Ao rapaz que fala co ventomarchoulle a última palabrada boca. Agora atravesa o parquee desaparece.Como o pardal” (p.61)“…eu só penso nese día, probablementemoi próximo, en que as derradeirasmelodías desaparezan taméndesta terraza.E eu con elas” (p.65)“…Neste tempo, as persoasentretémonos deixando pegadasnas redes sociais a xeitode Polgariño” (p.70)É unha lectura de pre-outono (chiscadela, chiscadela, Mariló Vélez), un “guiñapo de la realidad“, como diría Pedro Guerra, que merecerá unha relectura atenta, pois é unha obra mestra da suxestión e a elipse.